Upptäckarscout årskurs 4-5

Upptäckarna har möte på onsdagar klockan 18 30 – 20 00.

Terminsprogram vt-24

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna träffar du nya kompisar och har kul. Tillsammans med kompisarna får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som upptäckarscout får du lära dig något nytt nästan varje gång, det är alltid roliga grejer men också sådant som är väldigt bra att kunna. Men i Scouterna lär vi oss inte hur man gör genom att läsa böcker om hur man gör utan vi lär oss det genom att prova på riktigt istället.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Vi kommer att vara ute varje möte, så ta oömma och varma kläder på dig, regnar det så har du naturligtvis regnkläder också.
Du som har knivbevis, ska ta med dig den till mötena. Ficklampa kan också vara bra att ha.

Hör av dig om du är förhindrad att komma på scouterna, så att vi inte väntar på dig i onödan.

Ledare Upptäckare

Per Alverup